Ana Sayfa » Yayın Arşivi » Türk Otolarengoloji Arşivi » 1984 » İşitme Özürlü Çocuklarda Zeka Gelişimi ve Eğitimin Etkisi
 

İşitme Özürlü Çocuklarda Zeka Gelişimi ve Eğitimin Etkisi

Özek H.

Çalışmamız, doğuştan veya küçük yaşta işitme kaybına uğrayan çocuklarla normal çocukları zekâ gelişimleri açısından karşılaştırmak ve işitsel özürlü çocuğa verilen özel eğitimin önemini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmamız üç grup üzerinde yürütülmüştür. Birinci grup işitme özürlü ve en az iki yıldır eğitim gören çocuklardan, ikinci grup işitme kayıpları tesbit edilmiş fakat eğitim görmeyen çocuklardan oluşmuştur. Üçüncü grup normal kontrol 50’şer denekten meydana gelmişitr. Her üç gruptaki 150 çocuğun işitmeleri ölçülmüş ve son olarak 1. Leither Performans testi uygulanarak zekâ seviyeleri bulunmuştur. Bu çalışmalar sonucu, yaş, cins dağılımı, işitme kaybının derecesi ve sosyoekonomik durum açısından farklı olmayan iki ayrı işitme kayıplı gruptan özel eğitim uygulanmayan gruptaki zekâ durumunun normalden düşük, özel eğitim uygulananların normal gruptan farksız olduğu bulunmuştur.

Türk Otolarengoloji Arşivi 22(1-2)/5-24

Ara İstanbul KBB BBC Uzmanları derneği ve TKBBV ortak bilimsel toplantısı
Kozyatağı Hilton Otel
6
2017
Nis 3. İLKBAHAR TOPLANTISI
Belek/Antalya
12
2018
Ağu 3.ERA-SUMMIT
Kiev/Ukrayna
28
2018
Eki MEDITRIO 3
Girne/KKTC
4
2018
KBB Dernek   | KBB Yeterlik Kurulu   | Kullanım Şartları
 LookUs & Online Makale